X

صفر تا صد احداث سردخانه خرما + محاسبه هزینه ساخت سردخانه

09128914832 کارشناس فروش
سردخانه خرما

خرما به عنوان یک میوه ی پرمصرف باید برای حفظ کیفیت و جلوگیری از آسیب دیدن و صادر شدن به سایر کشورها در سردخانه های خرما تحت شرایط خاصی نگه داری شوند.

سردین کالا
سردین کالا

سردخانه خرما

صنایع برودتی سردین کالا تولید کننده ی سردخانه های صنعتی مختلف از جمله سردخانه خرما می باشد. این نوع از سردخانه ها دارای سوله هایی از جنس استیل نگیر هستند، که هم می توانند ثابت و یا متحرک باشند. همه ی مواد غذایی که احتمال فاسد شدن و آسیب دیدن را دارند، حتماً باید در سردخانه نگهداری شوند، که با توجه به رنج دمایی محصولات میتوان آنها را در سردخانه زیر صفر و بالای صفر نگهداری کرد. خرماها به عنوان یکی از میوه های بسیار مفید و پرخاصیت می باشد، که حتماً باید بعد از چیده شدن حتماً باید فوری به سردخانه ها منتقل شوند، تا بتوانیم به بهترین شکل از آنها مراقبت و نگهداری کنیم، و از آسیب دیدن و فاسد شدن آن ها جلوگیری کنیم.

هر ساله بخش عمده و وسیعی از خرمای کشور به کشورهای اروپایی دیگر صادر می شوند، پس باید حتماً بتوانیم آن ها را مدت طولانی تری نگهداری کنیم. میوه ی خرما در مراحل رسیدن تغییراتی در رنگ، مزه، اندازه ی آن ها رخ می دهد، و از آن جایی که خرما حاوی مواد قندی است، می تواند فضایی مناسب برای رشد میکروارگانیسم ها باشد. برای تضمین کیفیت خرما و رعایت نکات بهداشتی برای نگهداری آن ها نیاز به دستگاهی است، که بتواند این کار را انجام دهد، این کار باعث می شود، تا خرماها ماندگارتر شوند، آن ها در سردخانه های خرماها که ایزوله هستند، در فاصله های مناسب در نخلستان ها قرار می گیرند.

رطوبت خرما

خرما را به عنوان یکی از میوه هایی که مرطوب است، شناخته شده است، و این که اگر میزان این رطوبت بیش از حد بالا و یا پایین برود، باعث آسیب دیدن خرماها و سفیدک زدن آن ها و یا حتی باعث ترشیدن آن ها می شود، پس باید حتماً میزان رطوبت خرماها ثابت باشد. آن دسته از خرماهایی که دارای رطوبت کمتری هستند، را می توان راحت تر انبار کرد، و مدتی از آنها نگهداری کرد، بدون این که آسیب ببینند، و آن دسته از خرماهایی که دارای رطوبت بیشتری هستند، مصرف بیشتری دارند، ولی باید یک سری از اصول بهداشتی را حتماً رعایت شود، تا بتوانند رطوبت خرما را حفظ کرده، و به مدت طولانی از آنها نگهداری کرد.

دمای نگهداری خرما

بهترین بازه ی دمایی برای نگهداری خرماها در سردخانه بین 5- تا 5+ درجه ی سانتی گراد می باشد، و این که اگر از دمای 5+ درجه ی سانتی گراد دما بالاتر رود، خرماها دچار آسیب دیدن و گندیدگی می شوند، و اگر دما از 5- درجه ی سانتی گراد کم تر شود، خرماها دچار سرمازدگی و یخ زدگی می شوند. پس می توان گفت از سردخانه های زیر صفر و بالای صفر برای نگه داری خرماها در سردخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

شرایط نگهداری خرما در انبار

  •  کنترل دمای سردخانه

به طور کلی در همه ی سردخانه ها باید بتوانیم تغییرات دما را تحت کنترل خود در آوریم، چون در غیر این صورت محصولاتی که در سردخانه ها نگهداری می کنیم دچار آسیب جدی می شوند. بالا و پایین رفتن دما هر کدام می تواند تاثیر مخربی روی محصولات داشته باشند. خرماهایی که تازه چیده شده اند، دارای مقداری رطوبت هستند، و اگر دمای آن ها از 5 درجه ی سانتی گراد بالاتر رود، احتمال گندیده شدن خرماها را بیشتر می کند، و با وارد شدن خرما به مرحله ی گندیدگی به سرعت دچار آفت و کرم خوردگی می رسند.

سردخانه های خرما را باید به گونه ای طراحی کنید، که زمانی که دما بالا رفت خیلی کم دچار آسیب دیدگی شوند. هنگامی که دما از 5- درجه ی سانتی گراد هم خیلی پایین تر رود، خرماها به سرمازدگی دچار می شوند، و پوست بیرونی و یا حتی بافت گوشتی خرما هم دچار آسیب می شود، که این موضوع روی کیفیت میوه، و حتی روی قیمت آن تأثیر جدی می گذارد.

  • تامین گردش هوای مطلوب

نکته ی بسیار مهمی پس کنترل دما باید توجه ای ویژه به آن باید داشته باشیم، سیستم تهویه مناسب برای سردخانه ها می باشد، که در صورتی که به این نکته توجه ای ویژه ای نداشته باشیم، باعث آسیب دیدن جدی خرماها می شود. پس حتماً باید هوای تازه و خنک در بین قفسه های طبقات سردخانه در حال گردش باشد، تا با این کار بتوانند یک وضعیت یکنواخت و ثابت در سوله های سردخانه به وجود بیاید.

  • فاصله گذاری و نوع چیدمان محصول

  •  رعایت بهداشت محیطی

سردخانه میوه و سایر سردخانه های مواد غذایی باید تمام اصول و استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند، چون رعایت این نکات روی سلامت انسان ها تاثیر بسزایی دارند. از آن جایی که خرماها جزو میوه های حساس هستند، پس قطعاً به مراقبت های بیشتری نیاز دارند. سوله های سردخانه ها باید دارای عایق بندی مناسبی باشند، تا بتوانند هیچ گونه تبادل دمایی با محیط بیرون از سردخانه برقرار نشود.

دلایل نیاز به سردخانه خرما کدامند؟ 

  • جلوگیری از فساد محصول
  • تقاضای دائمی برای محصول فصلی
  • جلوگیری از افت رطوبت محصول
  • استانداردهای سختگیرانه برای صادرات

چرا برای نگهداری خرما به سردخانه خرما نیاز است؟

هر محصولی بعد از این چیده شدند، سلول های زنده ای دارد، که تنفس می کنند، که با نفس کشیدن محصولات دمای آن ها افزایش می یابد. طی این افزایش دما واکنش های شیمیایی و تجزیه ای که منجر به فاسد شدن محصولات می باشد، بیشتر می شوند. پس می توان با سرد نگه داشتن محصولات می توانیم دما را تا حدودی کم کرده، و این کار باعث می شود، تا از رشد و فعالیت میکروارگانیسم های تجزیه کننده را کم تر کند، و روند خراب شدن آن ها را را کند تر کنند. این عوامل باعث می شود، تا خرماها تازه باقی بمانند، و کیفیت آن ها حفظ شود. همچنین به مرور زمان با کمتر شدن میزان رطوبت باعث می شود، تا محصول خشک و پلاسیده شود، در این صورت دیگر کیفیت کافی و ظاهری زیبا دیگر نداشته باشند، و به این خاطر دیگر مورد پسند مشتریان نخواهند بود.

طراحی و احداث انواع سردخانه صنعتی ثابت و متحرک

یخچال ماشین

سردخانه جسد

سردخانه لبنیات

سردخانه گوشت



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • Shyda
    برای زابل کندانسور یونیت قوی تری نیاز است؟
    • مدیر سایت

      بله باید با توجه به متراژ محاسبه شود.

      با کارشناسان فروش در ارتباط باشید.

       

  • ساعدنیا
    سلام وقت بخیر برای سردخانه خرما چه دمای مناسبتر است؟
    • مدیر سایت

      سلام. برای دمای سردخانه خرما باید طوری تنظیم شود، که نه خیلی بالای صفر باشد، که باعث خرابی خرما شود، و نه خیلی زیر صفر که باعث یخ زدگی و پوسیدگی محصول شود.

  • وحید امیریان
    سلام ببخشید برای سردخونه خرما قدر موتور چند اسب به کار میرود؟
    • مدیر سایت

      سلام. قدرت موتور سردخانه بستگی به اندازه و ابعاد آن دارد، که چه موتوری به کار گرفته شود.

  • سجاد ریاحی
    سلام برای خرما به مدت 6ماه در چه دمای باید نگهداری شود؟
    • مدیر سایت

      سلام. برای نگهداری به مدت 6 ماه در دمای 3- درجه سانتی گراد

  • مهرداد خرم روایی
    سلام مدت زمان برای نگهداری خرما در سردخانه چقدر است؟
    • مدیر سایت

      سلام. زمان نگهداری خرما نه باید زیاد باشد و نه کم، باید مقداری باشد، که در سردخانه باعث افت کیفیت آن نشود.

  • سیدرضا
    سلام.هزینه ساخت یک سردخانه ۱۰۰ تنی برای نگهداری میوه و خرما تقریبا چقدر است؟ زمین و برق و مقداری آورده داریم آیا تسهیلات میتوانیم بگیریم به سهولت،تا چه میزان و از کدام وزارتخانه یا سازمان؟
    • مدیر سایت

      سلام. با کارشناس فروش مجموعه تماس بگیرید. 09128408723

  • عمار
    من میخوام قیمت حدودی سردخانه حدود یک تنی تا سه تنی بدونم ، تا توان خرید خودمو بسنجم... یکساعت تو گوگل چرخیدم یک جواب درستی ندیدم... حداقل سردخانه هایی که حالت کانکسی هستن و قابل جابجایی هستن رو‌میشه حدودی قیمت داد
    • مدیر سایت

      سلام. تیم پشتیبانی سایت در این مورد اطلاعاتی ندارد به همین خاطر با کارشناس فروش مجموعه تماس بگیرید. 09128408723

تماس بگیرید