X

لیست قیمت و مشخصات فنی سردخانه مخصوص نگهداری فرآورده های لبنیاتی

09128914832 کارشناس فروش
سردخانه لبنیات

یکی از موادی که برای تولید محصولات لبنیاتی مختلف از جمله شیر، خامه، پنیر، شیر پاستوریزه، کره و... به کار برده می شوند، که برای نگهداری طولانی مدت باید از سردخانه های لبنیات استفاده شود.

سردین کالا
سردین کالا

سردخانه صنعتی لبنیات

صنایع برودتی سردین کالا تولید کننده ی سردخانه های صنعتی مختلف از جمله سردخانه لبنیات می باشد. شیرهای خام بعد از این که دوشیده شده اند، در تولید محصولات لبنیاتی به کار برده می شوند، پس برای این که بتوانیم فرآورده های لبنیاتی را در مدت زمان بیشتری نگهداری کنیم. عملیات خنک سازی توسط سیستم سرمایشی متراکم و با استفاده از گاز فریون انجام می گیرد. برای این که بتوانیم از رشد و تکثیر باکتری ها در محصولات لبنیاتی جلوگیری کنیم، باید آن ها در سردخانه های مخصوص لبنیات نگهداری کنیم.

جنس ورق های به کار برده شده در ساخت این سردخانه ها از نوع ساندویچ پنل و نوع عایق بندی استفاده در این سردخانه ها از نوع تزریق فوم پلی یورتان می باشد، که این موضوع باعث می شود، که کم ترین انرژی را هدر برود. از آن جایی که اکثر مردم روزانه از محصولات لبنیاتی مصرف می کنیم، پس برای این که این محصولات تازه بمانند، و کیفیت آن ها حفظ شود، حتماً باید در سردخانه های مخصوص خود استفاده کنند، که سردخانه های لبنیات هستند، این گونه سردخانه به دو دسته ی زیر تقسیم می شوند.

  • نگهداری لبنیات با دمای بالای صفر درجه به صورت سرد
  • نگهداری لبنیات با دمای زیر صفر درجه به صورت یخ زده

با توجه به این نکته که در طراحی سردخانه های لبنیات از تکنولوژی های پیشرفته ای استفاده می کنند، و این گونه از سردخانه ها دارای اتاقک هایی مجزا هستند، تا با این کار بتوانند محصولات لبنیاتی را با توجه به دمای مخصوص آن ها برای نگهداری در اتاقک های مجزا قرار دهند.

از سایر سردخانه های تولید شده، توسط این شرکت می توان به یخچال ماشین، سردخانه میوه، سردخانه گوشت، سردخانه خرما، سردخانه زیر صفر و بالای صفر اشاره کرد.

مشخصات سردخانه لبنیات شرکت ریما سرما

نوع سردخانه بالای صفر
نوع و ضخامت بدنه ساندویچ پانل نبوغ سرمایش 8 سانتی متری
نوع و ابعاد درب 100 در 200 سانتی متر
نوع و توان کمپرسور برودتی کلترون تایلند 2.2 اسب
نوع و برند گاز مبرد فریون R22 - ایسکون - دی وای - کالتون
نوع و توان اواپراتور آرشه کار، تک فاز 2 اسب تک فن 45
نوع و توان کندانسور حرارتی آرشه کار، تک فاز 2 اسب تک فن 50
نوع و میزان برق مصرفی تک فاز 11 آمپر
برند و ابعاد تابلو برق هیوندای کره 30*40
برند خط مایع دانفوس آلمان و کاستل ایتالیا
دمای ثابت سردخانه 2+
قطعات و لوازم استاندارد سردخانه ها چراغ روشنایی، ترمومتر، ترموستات، کابل کشی ها
مدت زمان تحویل کالا 14 روز کاری

انواع سردخانه های نگهداری لبنیات

  • سردخانه کانکسی و متحرک لبنیاتی

معمولاً از این نوع سردخانه ها برای این که بتوانند از فاسد شدن فرآورده های لبنیاتی جلوگیری کرد، و برای سهولت در جا به جایی آن ها از این سردخانه ها استفاده می کنند، و در این سردخانه ها از سازه های فلزی و کانتینر به جای استفاده از اتاق به  کار برده می شود، و سقف ها و کف های این نوع از سردخانه ها را عایق بندی کرده اند.

  • سردخانه اتاقی یا کوچک

این نوع از سردخانه ها را می توانیم در ابعاد و اندازه های کوچک طراحی و تولید کنیم، از این سردخانه های صنعتی معمولاً بیشترین استفاده را در هتل ها، رستوران ها، مغازه های معمولی دارند، در ساخت این گونه از سردخانه های اتاقی معمولاً در یک اتاق در داخل ساختمان را با استفاده از عایق بندی پلی یورتان و یا پلی استایرن عایق بندی می کنند. در فضای آزاد آن تجهیزات سرمایشی و کندانسینگ یونیت نصب می شود، که از طریق لوله کشی به هم وصل می شود.

  • سردخانه خامه

دمای مخصوصی که خامه ی پاستوریزه را می توان در آن سرد کنیم، 12-8 درجه سانتی گراد می باشد، برای این که بتوانیم به دمای مناسب برسانیم، دمای خامه زمانی که به دمای 6 درجه سانتی گراد رسید، در همان دما نگهداری کنیم. این خامه ها را می توانید در دمای 5 درجه سلسیوس تا 7 روز نگهداری کنیم.

  • سردخانه شیرخام

شیر خام بعد از این که جمع آوری شدند، باید بعد گذشت 2 الی 3 ساعت دمای آن به 4 درجه سانتی گراد برسد، تا بتوانیم عملیات خنک سازی آن ها را با دستگاه های مخصوص انجام دهیم.

  • سردخانه پنیر

بعد از این که عملیات پنیر سازی در کارخانه های تولید پنیر انجام شد، حتماً باید بعد از تهیه ی پنیر سرما زایی آن ها را انجام شوند. در مواردی که پنیر نرم و تازه باید قبل از بسته بندی در یک سرمازای پیوسته سرد شدند، و سپس آن ها را در سالن هایی که سرد هستند، نگهداری می کنند. کاتیج و پنیر خامه ای یکی از نمونه های پنیرهای نرم و تازه محسوب می شوند، و دارای آب زیادی هستند، و تا 3 هفته در دمای بیشینه ی 5 درجه سلسیوس نگهداری کرد. برای پنیرهایی که رسیده هستند، معمولاً عملیات سرد کردن آن ها را در حین نمک زنی و رسیدن آن ها انجام می شود.

  • سردخانه ماست

برای که بتوانیم از فاسد شدن ماست ها و اسیدی شدن جلوگیری کنیم، و کیفیت آن ها را حفظ کنیم، باید حتماً بعد از این که عملیات بسته بندی شدن آن ها در سردخانه ها با دمای وتندی گردش هوا انجام می شود، می توانند تا 3 هفته و در دمای 5 درجه سانتی گراد قابل نگهداری هستند.

  • سردخانه کره

استوانه هایی که عملیات فرآوری های کره گیری را حتماً باید سرد نگهداری کنیم. کره های بسته بندی شده، را در گستره ی دمایی 0 تا 4 درجه سانتی گراد و در گستره دمایی 15- تا 20- درجه سانتی گراد بیشینه یک سال قابل نگهداری هستند.

  • سردخانه شیر پاستوریزه

با به کارگیری از آب سرد می توانیم دمای شیر پاستوریزه را کم کنیم. این کار را می توانیم، به استفاده از آب یخ، آب نمک سرد شده انجام دهیم. حتما باید دمای آن ها را به 5 درجه سانتیگراد برسانیم، و تا مدت زمانی که باید در سردخانه باقی بمانند، حتی در زمان  پر کردن و بسته بندی باید این دما را کاملاً حفظ کنند.

شرایط گارانتی و نحوه ارسال و سفارش محصولات

تمام محصولات برودتی شرکت سردین کالا دارای 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش می باشد.شما می توانید جهت مشاوره و استعلام قیمت محصولات با ما در تماس باشید، تا بتوانید محصول مد نظر خود را انتخاب کرده و ثبت سفارش انجام دهید.پس از ثبت سفارش محصولات شما مشتریان عزیز را از طریق معتبرترین و بهترین باربری ها در کوتاه ترین زمان ارسال کنیم.



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • رامین فرامرز
    باسلام آیا میشود در سردخانه لبنیات کره و ماست را در یکجا نگه داشت؟
    • مدیر سایت

      سلام. خیر کره به سردخانه زیر صفر نیاز دارد؛ و ماست به سردخانه بالای صفر همین عمر باعث اختلال در آن و خرابی آن می شود.

  • Farshadsheykh
    سلام وقت بخیر جنس سردخانه لبنیات از چه نوعی میباشد؟
    • مدیر سایت

      سلام. جنس سردخانه لبنیات ساندویچ پنل است.

  • احمد مدیری
    سلام برای شیر باید در چند درجه نگهداری شود؟
    • مدیر سایت

      سلام. دمای مناسب جهت نگهداری شیر بین 0 تا 4 درجه سانتی گراد می باشد.

تماس بگیرید