X

طراحی و احداث سردخانه گوشت و فرآورده های پروتئینی

09128914832 کارشناس فروش
سردخانه گوشت

سردخانه های گوشت برای نگهداری طولانی مدت و کوتاه مدت فرآورده های گوشتی، مرغ، ماهی و... استفاده می شود. این گونه از سردخانه با توجه به مدت زمان نگهداری در دو دمای بالای صفر و زیر صفر کاربرد دارند.

سردین کالا
سردین کالا

سردخانه گوشت

سردخانه مرغ منجمد

صنایع برودتی سردین کالا تولید کننده ی سردخانه های صنعتی مختلف برای نگهداری محصولات غذایی مختلف مانند خوراکی ها، مواد غذایی، سبزیجات، محصولات گوشتی و پروتئینی استفاده می کنند. برای نگهداری محصولات گوشتی و پروتئینی از سردخانه گوشت استفاده می کنند، که در این سردخانه ها از دماهای پایین استفاده می کنند. روشی که برای منجمد کردن این محصولات در سردخانه استفاده می شود، روش سرد کردن می باشد، که در این روش باید سریعاً دمای گوشت ها را پایین آورده، و آن را به نقطه ی انجماد آن ها بتوانیم نزدیک کنیم، و برای نگهداری آن ها گوشت ها را در دمایی که کمی بالاتر از نقطه ی انجماد آن ها است، نگه داری می کنند.

اگر این مراحل سرد کن سریع انجام شود، دیگر میکروب ها و ميكرو ارگانيسم‌هاي مزوفيل نمی توانند رشد پیدا کنند. دمای داخلی لاشه ها بعد از کشتار کردن آن ها تقریباً 38 درجه سانتی گراد می باشد، و بعد از کشتار آن ها به خاطر واکنش های شیمیایی بی هوازی عضله دما تا 40 درجه سانتی گراد بالا می رود، به همین خاطر باید گوشت ها را فوراً سرد کرد. در فرايند سرد كردن گوشت ها، كه در سالن‌ های پيش سردن كشتارگاه‌ ها و با بکارگیری از سرد كننده‌ های مكانيكی سردخانه گوشت صورت میگيرد، ضمن خارج شدن گرما از گوشت، تغييرات بعد از كشتار نيز اتفاق می افتد.

فریز کردن گوشت در سردخانه بالای صفر

باید بعد از اتمام مراحل کشتار و انجام پوست کنی گوشت ها باید سرد کردن و پایین آوردن دمای لاشه هایی که گرم هستند، را آغاز کرد، به طوری که پس از گذشت مدت زمان ده ساعت پس از کشتار دمای عمق گوشت به کمتر از 10+ درجه سلسیوس برسد. باید برای جلوگیری از کاهش وزن گوشت ها باید رطوبت نسبی لازم را فراهم شود. انجام عملیات سرد کردن لاشه‌ها در سالن پیش سرد کن با دمای نزدیک 0 درجه سانتی گراد به در مدت زمان حداقل 24 ساعت انجام می‌شود.

فریز کردن گوشت در سردخانه زیر صفر

دمای سردخانه مواد غذایی

برای نگهداری طولانی مدت گوشت ها باید آن ها به صورت منجمد نگهداری کرد، تا بتوانند کیفیت خود را حفظ کنند، فرآیند منجمد کردن آن ها باید حتماً سریع انجام شود، تا بتواند از به وجود آمدن کریستال های یخی در بافت های گوشت ها جلوگیری کنند، به همین خاطر باید گوشت ها در دمایی که حداقل 35 درجه از داخل دستگاه های سرمازا عبور دهند، و در اتاقک هایی که دارای دمای 18- درجه سانتی گراد قرار داد.

دمای سردخانه مواد غذایی

نوع گوشت دمای نگهداری در سردخانه زیر صفر دمای نگهداری در سردخانه بالای صفر

رطوبت در سردخانه زیر صفر

رطوبت در سردخانه بالای صفر مدت نگهداری به روز در حالت منجمد مدت نگهداری به روز در حالت بالای صفر
لاشه گاو و گامیش 18- صفر الی 7 درجه 90-95 88-92 360 5 روز
گوشت گاومیش یا گاو قطعه شده 18- صفر الی 4 درجه 90-95 88-92 360 5 الی 10 روز
لاشه درسته گوسفند و بز 18- صفر الی 7 درجه 90-95 85-95 270 3 روز
گوشت گوسفند و بز قطعه شده 18- صفر الی 4 درجه 90-95 85-95 270 5 الی 7 روز
لاشه درسته مرغان خانگی 18- صفر الی 4 درجه 85-90 85-90 360 2 الی 7 روز
گوشت مرغ قطعه شده 18- صفر الی 4 درجه 85-90 85-90 270 3 روز

سردخانه منجمد مرغ

شرایط نگه داری مواد غذایی در سردخانه

از آن جایی که توانایی انتقال دادن حرارت برای نگهداری مواد غذایی در سردخانه ها موضوع مهمی به حساب می آید، باید در حین سرد کردن و انجماد کردن مواد غذایی باید بتوانیم گرمای آن ها جدا کنیم، تا بتوانیم آن ها را در دمای ثابت در سردخانه های مرتبط نگهداری کنیم. اگر بتوانیم رطوبت را به خوبی منتقل کنیم، تا حدودی می توان کیفیت محصول را حفظ کرد. با انجام عملیات سرد کردن مواد غذایی می توان از رشد میکروب های فاسد کننده آن ها جلوگیری کنیم.

مدت زمان نگه داری ممکن است، زمان کمی لازم برای حمل و نقل و فروش یا نگهداری محصول بوده، و یا برای طولانی مدت در سردخانه ذخیره شوند. با کند کردن فرایند متابولیسم، می توانیم باعث زیاد شدن بی نظمی های فیزیولوژیکی شده، که معمولاً به آن ها صدمات ذخیره سرد می گویند. نگهداری محصولات یکی از مهم ترین تکنیک های فرآوری محسوب می شود، و برای نگهداری طولانی مدت و افزایش زمان نگهداری و حفظ کیفیت آن ها از جمله رنگ، طعم، بو و بافت می باشد.

تکنیک های نگه داری خوب محصولات 

  •     تازه نگه داشتن تا حد امکان
  •     ایمن نگه داشتن تا حد امکان
  •     حفظ مواد مغذی
  •     جلوگیری از فاسد شدن
  •     ارزان و ساده بودن
  •     نیاز به  کار کم
  •     حفظ کیفیت (رنگ، طعم، بافت)

شرایط گارانتی و نحوه ارسال و سفارش محصولات

تمام محصولات برودتی شرکت سردین کالا دارای 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش می باشد.شما می توانید جهت مشاوره و استعلام قیمت محصولات با ما در تماس باشید، تا بتوانید محصول مد نظر خود را انتخاب کرده و ثبت سفارش انجام دهید.پس از ثبت سفارش محصولات شما مشتریان عزیز را از طریق معتبرترین و بهترین باربری ها در کوتاه ترین زمان ارسال کنیم.

طراحی و احداث انواع سردخانه صنعتی ثابت و متحرک

یخچال ماشین

سردخانه جسد

سردخانه لبنیات

سردخانه میوه

سردخانه خرما
 



امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • سلیمان زاده فیروز
    سلام وقت بخیر برای سردخانه گوشت در بالای صفر هم مناسب است؟
    • مدیر سایت

      سلام. بله در صورتی که مدت زمان کمی نگهداری شود.

تماس بگیرید